https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1965887/images/2010/32_90194825.jpg

torsdag 17 december 2009

It's snow outside!!

Tänk vad lite snö kan göra för humör och hur man känner sig. Mannen och jag var ute och skottade snö igår när barnen gått och lagt sig (tack för babymonitor), sedan gick vi in och jag tog mig en kopp te, det var gott efter att varit ute. Vid 23 tiden bestämde sig vår dotter att jag vill minsann inte sova.

Jag lät henne hållas men efter att ha hållt på och protestera i 2½ timme så tog jag tillslut upp henne och satt och gosade en halvtimme kanske, gick sedan och la henne igen och då somnade hon efter att ha gnällt till ett par gånger. Jag somnade i soffan och vaknade kl 06 och gick in och la mig i sängen, fick sova hela 2 tim till. Känner att jag är ganska sliten nu, men humöret har lyckats hålla sig relativt lugnt mycket för att det är så mycket ljusare tack vare snön, får hålla tummarna på att hon sover bättre inatt, det tänker jag i alla fall försöka.

Jag hoppas innerligt att snön ligger kvar till jul, man måste ju få önska sig det i alla fall, skönt om det håller sig kallt också.

God natt alla bloggläsare och sov så gott och dröm sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar